Oh, need ettevõtte suvepäevad…

Suvepäevad ning nende korraldamine võib vahel tunduda justkui iga-aastane „nuhtlus“, mida vaja organiseerida ja läbi viia, sest “kõik teised ju teevad” ning linnuke tuleb kirja saada. Ettevõtte suvepäevad — juba nimetus iseenesest viitab traditsioonilises mõttes vabamas õhkkonnas meeldivale „möllule“ koos kolleegidega.

Kuidas siis panna see üritus töötama tegelikult ettevõtte kasuks ning aitama kaasa kultuuri edendamisele ja tiimi koostööle?

Viis peamist punkti, mida silmas pidada, kui oled otsustanud korraldada ettevõtte suvepäevi

1. Eesmärk — miks sa neid korraldad?

Pidu pole mõtet korraldada lihtsalt peo pärast, sest sellele kulunud ressursse (nii ajalist kui rahalist) ei tea ega mäleta hiljem keegi.

Pane täpselt paika, millise eesmärgi saavutamisele suvepäevade korraldamine kaasa aitab.

Näiteks: kui on märgata, et erinevate osakondade vahel puudub koostöö ja vaja on inimesed saada omavahel suhtlema. Või kui tuntakse, et juhid on ülejäänud töötajaskonnast liiga kaugel, siis luuagi rohkem tegevusi koos juhtidega vabamas õhkkonnas, et tekiks side ja usaldus.

Tulem: suur samm seatud eesmärgi saavutamise suunas

2. Kaasamine — mida inimesed teha tahavad?

Sa ju soovid, et rahulolu tõuseks ning korraldatud suvepäevadega ollakse rahul? Siis pole õigemat sisendit, kui see, mis tuleb sinu enda töötajatelt. Küsi neilt! Kaasa neid suvepäevade korraldustiimi või anna selleks vähemalt võimalus, et nad tunneksid, et neid tahetakse kuulata ja kaasata. Märkamatult on sul laual mitmeid ägedaid ideed stilistikaks, tegevusteks ja kohtadeks ning lisaks ka hulk vabatahtlikke, kes nõu ja jõuga kaasa löövad.

Näiteks: loo töörühm, kuhu kutsud inimesi endast märku andma suvepäevade korraldamiseks. Kohtumised toimuvad iga kindla aja tagant, kus jagatud ülesanded läbi käiakse.

Tulem: kaasates oma töötajaid, on palju suurem tõenäosus, et osalejaid tuleb kokku rohkem ning üritusest jagatakse infot ka väljapoole, mis aitab omakorda kaasa ettevõtte tööandja brändingu levikule (sõpradele/tuttavatele ja sotsiaalmeedias).

3. Kommunikatsioon — mis on see sõnum, mida soovid inimestele edastada?

Suvepäevadel osalejate osakaal on sulle oluline number, sest sellest sõltuvad ka järgmised ettevõtte üritused ja tegevused. Lisaks sellele, vajavad inimesed võimalust ette planeerida oma aega isikliku elu kõrvalt ehk siis anna aegsasti märku, kas üritus on ööbimisega ning kui jah, siis kas on võimalik osaleda ka juhul, kui ei jää ööbima jne. Aita otsustamisele kaasa varakult!

Ehk siis ära jäta kommunikatsiooni viimasele minutile ning sedagi ainult selleks, et inimesed enda tulemise/mittetulemise kirja paneksid. Planeeri suvepäevad kommunikatsioonistrateegiasse varem ja räägi nendest kasvõi talvisel vastlapäeval koos hernesuppi süües.

Näiteks: isegi kui suvepäevade programm pole veel 100% paigas, aga DJ on juba tulemas, siis kogu kokku kolleegide hulgast nende lemmiklugusid, millest saab kokku panna ägeda ühise playlisti või kuuluta hoopiski välja sisemine konkurss õhtujuhi leidmiseks.

Tulem: osalejate protsent on suurem ning läbi selle ka kogu ürituse eesmärgi saavutamine tõenäolisem.

4. Tegevused — mida inimesed saavad kohapeal teha?

Inimeste aja väärtustamine sai juba mainitud, mistõttu anna neile võimalus ka midagi põnevat juurde õppida või uus kogemus saada, millega igapäevaelus ei pruugi kokku puutuda. Ära karda pakkuda ka mõnda õpetlikku tegevust, mida inimesed vajaksid, kuid mille jaoks ei leita aega.

Näiteks: kui seni pole jõutud kuulama mõnd tervist edendavat loengut või õppima mängima mõnda pilli, siis loo selleks nüüd võimalus. Taaskord, selleks, et selgitada välja, mis on inimeste jaoks kõige paeluvam, pöördu tagasi punkti 2 juurda ning küsi inimestelt sisendit. 

Tulem: rahulolu kasv ja kindlasti ka järgmiste suvepäevade osalejate suurem osakaal.

5. Säästa — aga ära koonerda!

Sul võivad suvepäevadel kasvõi lõvid läbi värviliste seebimullide hüpata, aga kui kõhud on tühjad, helitehnika veab alt ning vetsus pikad järjekorrad, siis jäävad need suvepäevad kõigile meelde pigem halva mälestusena.

Tulem: rahulolevad töötajad, kes näevad, et nende arvamust võetakse kuulda ja panust hinnatakse.


Artikli autor

Berit Grossberg


Previous
Previous

What is Featured section in LinkedIn and why should you use it?

Next
Next

Raamatud müügist ja müügiinimestest