Kuidas süsteemne lähenemine värbamises paremaid tulemusi toob
Kuidas süsteemne lähenemine värbamises paremaid tulemusi toob?
Süsteemne lähenemine on värbamisel esmatähtis. Paraku on aga praktikas näha, et värbamisprotsessi kaardistamisse suhtutakse pealiskaudselt ning selle tõttu kannatavad kõik osapooled — nii värbav juht, värbaja kui ka kandidaadid. Mida süsteemne lähenemine värbamisprotsessis endast kujutab ning kuidas sellest maksimaalselt kasu saada?
Iga väikse sammu kaardistamine on prioriteet.
Kindel ja konkreetne plaan on iga tiimitöö alus. Kui protsessikirjeldus on pealiskaudne, ei pruugi etapid olla osapoolte jaoks üheseltmõistavad. Kes siis ikkagi ülesande eest vastutab? Millal see ära tuleb teha? Kuidas me seda täpselt teeme? Kui saad oma värbamisprotsessi etapid üles lugeda ühe käe sõrmedel, pole kaardistus piisavalt täpne. Esmapilgul võib tunduda ebavajalik endale või tiimikaaslastele meelde tuletada igat väikest sammu, kuid detailne lahtikirjutus likvideerib üleliigse tõlgendusruumi. Selliselt saad olla kindel, et kõik osapooled saavad protsessist ühtmoodi aru ja väldid segadusi.
Paku väärtust.
Oluline on seada omale tähtajad iga etapi kohta. Vastasel juhul võib jääda protsess venima või ülesanded tegemata. Võid küll protsessi kaardistamisel märkida, et saadad mittesobivatele kandidaatidele eitavad vastused välja pärast CVde ülevaatamist, kuid kindla tähtaja olemasolul on selge, mis ajaks see tehtud saab. Kui võtad kasutusele tarkvara ning automatiseerid oma protsessi, suudad paremini oma tegevustel järge hoida ning tagada, et kõik õigel ajal tehtud saaks. Näiteks RecruitLabi kasutades saad e-kirjade trükkimise, nende käsitsi välja saatmise ning muude tehniliste üksikasjadega tegelemise asemel suunata oma energiat tegevustesse, millega päriselt väärtust luua. Seega aitab automatiseerimine tähtaegadest kinni pidada ja seeläbi ka iga kandidaadi kogemusele kaasa.
Kaardistatud protsessi ei tasu nurka unustada.
Kaardistatud protsess peaks vastama tänasele olukorrale. Aeg-ajalt tuleks protsess tiimiga üle vaadata ja etapid läbi käia, et kõigil oleks pilt silme ees hetkeolukorrast. Siinkohal võib abiks olla heatmapping. Mõtle enda jaoks läbi, mis on need kohad protsessis, mida sa täna teed ja teed väga hästi. Märgista need tegevused rohelisega. Kollasega märgista tegevused, mida peaksid tegema (ja võib-olla paljude projektide puhul teedki), kuid sa ei suuda veel tagada, et iga kord tegevus hästi tehtud saab. Kui protsessi etapid läbi käid, mõtle ka tegevustele, mida võiksid lisada, et protsess veel parem oleks. Märgista need tegevused punase värviga.
Protsessi perioodilise läbivaatuse tagajärjel näed, kuidas tegevused ja ka värbamise kvaliteet on ajas muutunud. Mõtle viisidele, kuidas saad oma tegemistes olla aina efektiivsem, põhjalikum ja personaalsem. Vaata üle oma “kollased” ja “punased” ja mõtle, kuidas saaksid nendest “rohelised”.
Mida arvavad teist kandidaadid?
Isegi kui ütlesid kandidaadile täna “ei”, tuleks anda oma parim kandidaadi kogemuse loomisel. Maine on (eriti meie väiksel Eesti turul) ülioluline – kunagi ei tea, millal soovid sama kandidaadi juurde tagasi minna. Laialivalguva ja veniva protsessiga võid ka lihtsalt kaotada hea kandidaadi, kuna tema kogemus ei olnud ootustele vastav. Tavalisest pikem protsess ei ole maailma lõpp – probleem tekib siis, kui sa ei hoia kandidaatidega järjepidevat kontakti ega nimeta konkreetseid põhjuseid, miks kauem aega läheb. Sellegipoolest tuleks likvideerida kõik ebavajalikud “ajaröövlid”, et olla oma tegemistes võimalikult efektiivne.
Kontroll on teie käes.
Kui värbamisprotsessile süsteemselt läheneda, hoomad paremini suurt pilti ja hoiad selle kulgu paremini oma kontrolli all. Tänu protsessi detailsele kaardistamisele ei teki eeldamisest või tõlgendamisest tulenevaid probleeme ning muudad töö pingevabamaks kogu tiimile. Automatiseerimisel saad keskenduda kõige tähtsamale ning kindlaks teha, et jõuad päriselt õigete inimesteni. Alati on viise, kuidas oma teenust kvaliteetsemaks muuta: pidevalt protsessi edasiarendamisega tegeledes näed, kuidas teha oma tööd aina paremini.
Artikli autor