Persoonibränd LinkedInis

LinkedIn on maailma suurim ärisuhtluseks mõeldud sotsiaalmeediaplatvorm. Instagram, Facebook ja TikTok on väga võimsad B2C suunaga kanalid ning LinkedIn eristub nendest just selle poolest, et on mõeldud B2B suhtluseks. Selles artiklis keskendume just persoonibrändile, et saaksid teada, kuidas LinkedInis silma paista ja väärtuslikke suhteid luua.

Persoonibrändi ehitamisel oleme õppinud, et kõik suhted on H2H ehk human to human. Persoonibrändi ehitades peavad inimesed olema autentsed ja siirad. Sa pead aru saama, miks sa seda teed ja mida sellega saavutada soovid. Edu on võimalik saavutada vaid siis, kui oled valmis sellesse järjepidevalt aega investeerima. 

Persoonibrändi ehitamine on alguses alati aeganõudev ning kui igapäevaselt tegutseda, võtab see LinkedInis aega 9-12 kuud keskmiselt. 

Kuid sinu bränd on äärmiselt võimas, ja see aeg, mida sa iga päev panustad, võib sinu kasuks töötada ka 3-5 aasta pärast. Oleme oma klientide pealt näinud, et korralikult ehitatud persoonibrändid toovad tööpakkumisi, koostööpakkumisi ja ka uusi kliente. Lisaks aitab tugev persoonibränd kokku hoida ka värbamiskuludelt, mistõttu soovitame tihti tegevjuhtidel oma brändile keskenduda. 

Mõned näited sellest, mis võivad tänu tugevale isiklikule brändile juhtuda: näide 1, näide 2, näide 3.

Mis on sinu strateegia ja sihtrühm?

Selleks, et oma isiklikku brändi kasvatada, tuleb mõelda, kes on su sihtgrupp, et saaksid sobiva strateegia paika panna. 

  • Kes on need inimesed kellega sa soovid ennast ümbritseda järgneva kahe aasta jooksul?

  • Kes on need inimesed, keda sinu bränd kõnetama peaks?

  • Milliseid lugusid need inimesed soovivad lugeda?

  • Mis lugusid soovid sina nendele inimestele rääkida?

Kuna LinkedInis on üle 830 miljoni kasutaja, ei suuda keegi kõiki kõnetada. Seega, mida täpsem on sinu sihtrühm, seda lihtsam on järgmisi tegevusi planeerida. 

Kliendi persoonibrändi ehitades alustame alati sihtrühma kaardistamisest. 

  • Alusta riikidest, kus soovid oma persoonibrändi ehitama hakata.

  • Teisena pane paika, mis valdkonnas su lugejad töötavad – kas IT-s, panganduses, tervishoius või kuskil mujal?

  • Peale seda mõtle, kas need inimesed töötavad suurtes või väikestes ettevõtetes ja mis nende ametinimetused võiks olla.

Keskmiselt peab LinkedIni kasutaja nägema sinu nime 7-9 korda, enne kui ta sind kuulama või usaldama hakkab. Olenevalt sellest kui tihti sinu sihtrühm LinkedInis käib, võib see aega võtta 7-9 kuud. Tegevjuhid ja muud otsustajad käivad LinkedInis keskmiselt 2-3 korda nädalas ja veedavad seal 10-15 minutit. Turundus-, HR- ja müügiinimesed on aga 40% aktiivsemad kasutajad.

Korras profiil aitab sul silma paista

Kui strateegia on olemas ja sihtrühm teada, on aeg profiil ära korrastada. Siin on paar näidet headest profiilidest: Indrek, Liis, Manan.

Keskmiselt vaadatakse sinu profiili 3-7 sekundit, mistõttu peaks täpselt läbi mõtlema, mis lugu see räägib. Profiili tähtsaimad osad on taustabänner, profiilipilt, Headline ja About tekst. Kõik need elemendid (ka pildid) peaksid edasi andma sama sõnumit. 

Selleks, et inimestele rohkem silma paista, on väga hea strateegia kommenteerimine. Kui näed mõnda postitust, mis sulle meeldib või millest võiks ka su võrgustikule kasu olla, siis jäta meelde, et üks kommentaar on sama võimas kui 5-8 reaktsiooni või jagamist. Hea kommentaar annab postituse autorile või lugejale lisaväärtust või alustab põnevat arutelu. Samuti on kommenteerimine hea viis aktiivne olla ja suhteid luua, kui pole veel piisavalt julgust ise postitada.

Sisuloome

Kui eelnevad sammud on tehtud, saab alustada sisuloomega. Autentne sisu on suurepärane viis näidata oma isikupära ja luua oma jälgijates usaldust. Regulaarne kvaliteetse sisu loomine julgustab su jälgijaid sinuga suhtlema ja sillutab tee tulevastele koostöövõimalustele. LinkedInis tähendab regulaarne postitamine vähemalt üht postitust nädalas. 

LinkedInis tuleb suhete ehitamisse investeerida päris palju aega ja see hirmutab paljud eemale. Aga kui persoonibrändi ehitamine oleks lihtne, teeksid seda kõik. Kõik algab vaimsest ettevalmistusest. Kui teadvustad endale, et teed seda suurema eesmärgi nimel, on see oluliselt lihtsam. Esimesed 3-4 kuud on tavaliselt kõige keerulisemad. Peale seda hakkab see harjumus sisse kuluma ja tegevused muutuvad lihtsamaks.  

Postitused võiksid olla autentsed, aga oma piiri tunnetamine võtab kindlasti aega. Selle pärast tulebki katsetada erinevaid teemasid ja formaate, et saada teada, mis sinu jaoks mugav on ja mida su jälgijad tahavad. Mina jälgin, et mu postitused läheks inimestele südamesse või õpetaks neile midagi. Näiteks alustasin ma peale viiekuist pausi regulaarset sisuloomet sellise postitusega. Lisaks jagan ma oma mõtteid ettevõtlusest ja räägin ka koostöödest

Arvesta ka sellega, et keskmiselt näeb sinu postitusi 18% sinu jälgijatest. 64% LinkedIni kasutajatest ei reageeri ühelegi postitusele ega jäta ühtegi kommentaari. Kuid see ei tähenda, et nad sinu postitusi ei näe ja sinu vastu huvi ei tunne. Seega ei tasu pettuda ja alla anda, kui kohe häid tulemusi ei näe. Sageli võtab sellistel inimestel sinu usaldamine lihtsalt kauem aega.

Meil kõigil omad väljakutsed ja selleks, et neid ületada, ära karda abi küsida. Kõik minu postitused on kirjutatud copywriterite abiga. Kuna ma ei ole väga hea kirjutaja, siis annan ma copywriterile sisendi ja nemad teevad teksti ilusaks. Sama kehtib ka persoonibrändi puhul — ka seda saab ehitada teistega koos. Kaardista ära, millega sa abi vajad ja mõtle koostöö peale. 

Koostöös peitub jõud.


Artikli autor

Indrek Põldvee


Loe lisaks

Previous
Previous

4-päevase töönädala kasutusele võtmine: soovitusi Eesti tööandjatelt

Next
Next

Tööandja ravikindlustus motivatsioonipaketis: hüve, mida töötajad kõrgelt hindavad